Fotomore lugu

Tänases postituses tahan teiega jagada, kuidas Fotomore sai alguse ettevõttena ning milline oli teekond meie logo loomiseni.

Oma ettevõtte loomine tundus alguses hirmutav, kuid samal ajal ka oluline samm teel millegi suurema poole. Ilma ettevõtteta poleks ma ilmselt end nii palju proovile pannud ega uusi oskusi omandanud.

Enne Fotomore loomist ei olnud mul kindlat sotsiaalmeedia platvormi, kus oma loomingut jagada. Esimese tõuke selleks andis mulle viis aastat tagasi hea sõber, kes soovitas mul hakata Instagramis oma fotosid eraldi kontol avaldama. Olin selleks ajaks täiendanud enda fototehnikat, läbinud kursuseid ja õppinud aktiivselt fototöötlust. Tänu Instagrami konto loomisele said mitmed tuttavad teada, et tegelen hobikorras pildistamisega. Peagi jõudsid minuni esimesed kliendid. Kuna tekkis vajadus arveid esitada, tundus loomulik järgmine samm olevat oma ettevõtte asutamine. Tunnistan, et see tekitas minus hirmu — ettevõtlus oli minu jaoks täiesti tundmatu maa ja ma ei teadnud, mis mind ees ootab.

Esimesed pildistamised on endiselt nähtaval Instagrami kontol @fotomore.ee
Alustasin tuttavatele pildistamisega

Ettevõtte loomisel oli esimene samm leida sobiv nimi. Siiani on alles Word’i fail, kuhu kirja panin kõik võimalikud variandid. Ajurünnak ei andnud kohe selget tulemust. Aga kus mujal tulevad head mõtted, kui mitte kuuma duši all. Esimene reaalne valik oli “Fotomoor”. See tundus alguses päris hea, eriti kuna samal ajal töötasin ka visuaalse identiteedi kallal ja oleks hästi sobinud esimese logoga, mis ma välja töötasin. Ometi ei olnud nimi ideaalne, sest mõtlesin juba tol hetkel, et tulevikus võiks ettevõtte tegevusvaldkond laieneda. Lisaks tekitas sõna “moor” minus teatud kõhklusi. Nii sündiski edasi mõeldes nimi “Fotomore”. See väljendas ideed, et ettevõte tegeleb fotodega — ja veel millegi enamaga.

Kuidas valmis Fotomore logo?

Eelnevalt mainisin, et nime väljamõtlemisega paralleelselt alustasin ka logo kavandamist, mida hiljem brändi jaoks kasutada. Alguses oli mul palju erinevaid ideid. Esimesed variandid joonistasin pliiatsiga paberile. Seejärel viisin ideed edasi digitaalsesse keskkonda, kasutades Photoshopi ja Canva tööriistu, mis võimaldasid mul luua selgemaid ja konkreetsemaid lahendusi. Siin on mõned näited, mis lõppvalikusse jõudsid. Minu eesmärk oli luua logo, mis oleks võimalikult minimalistlik, mille värvipaletti saaks vajadusel kohandada ning mis sisaldaks ka väikest ikooni, mida saaks kasutada eraldiseisvalt.

Esialgsed variandid

Nendest saatsin mõned variandid enda lähedastele, kellelt küsisin ka arvamust. Lõpuks otsustasin ikkagi selle logo kasuks, mida ma siiani kasutan. Minu jaoks piisavalt minimalistlik ja täidab kõiki neid kriteeriume, mis ma endale alguses seadsin.

Logoga sarnaselt olen kujundanud fotosessioonide kinkekaardid, headerid, visiitkaardid ja muud failid sotsiaalmeedias kasutamiseks. Eraldiseisvalt saan kasutada seda keskmist “O” tähte, mis sümboliseerib objektiivi või kaamerat.

Fotomore – palju rohkemat kui lihtsalt fotograafia

2021. aastal sai alguse minu ettevõte Fotomore OÜ. Alguses tegelesin sellega põhitöö ja kooli kõrvalt, mistõttu jäi ettevõtte arendamiseks vähe aega. Täna on mul aga võimalus pühenduda Fotomorele täielikult ja viia ellu kõik oma loomingulised ideed. Nüüd koondub Fotomore nime alla kogu minu kirg ja loovus – fotograafia, digitaalne disain, käsitööna valminud kaardid ja postrid ning erinevate visuaalsete lahenduste loomine. Minu eesmärk on pidevalt tõsta Fotomore kvaliteeti ja muuta näiteks koduleht veelgi atraktiivsemaks ning kasutajasõbralikumaks. Kuna tegutsen praegu ettevõttes üksinda, tähendab see palju õppimist ja eksperimenteerimist. Siiski on mul mitmeid ideid ja unistusi, kuhu suunas edasi liikuda, ning olen kindel, et ühel päeval saavad need teoks.

Oled ka mõelnud oma ettevõtte loomisele? Kui jäi kõlama küsimus või vajad julgustust või tahad jagada enda projekti ja põrgatada mõtteid, siis kirjuta mulle!


Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga